reflectie door de bestuurder

ANNEMARIE VAN DALEN

We blijven na­denken over wat we doen

In 2021 gingen we nadenken over een nieuw onder­­steunings­plan

Bij Odion weten we goed waar we heen willen. De verhalen in dit jaarverslag laten zien hoe we dat doen. Bestuurder Annemarie van Dalen licht het jaarverslag toe en kijkt naar de toekomst.

Nadenken

Het Odionkompas helpt steeds meer collega’s bij hun dagelijkse werk. Het maakt dat ze gaan nadenken over wat ze doen en waaróm ze dat doen. Dat heet reflectie. Bij Odion vinden we dat reflectie tot betere zorg leidt. Daarom hebben we trainingen en cursussen voor alle teams en medewerkers.

Systemen die werken

Bij Odion hebben we sommige computerprogramma’s en procedures die ons niet helpen. Sterker nog: ze werken ons juist tegen. In 2021 zijn we begonnen om dat te veranderen. We moeten systemen voor ons laten werken in plaats van andersom. Dat geldt ook voor ons digitale ondersteuningsplan, Ons Plan. Dit past niet meer bij de manier waarop we bij Odion zorg willen vastleggen. In 2021 zijn we daarom gaan nadenken over een nieuw plan. Volgend jaar gaan we hiermee verder.

De blik naar de toekomst

Er zijn nog steeds te weinig mensen in de zorg. Daarom vragen wij ons af: kunnen we in de toekomst nog dezelfde kwaliteit blijven leveren? We doen ons best om goede medewerkers aan ons te binden. Dat lukt nu nog goed. Maar de komende jaren zal dat moeilijker worden. Daarom blijven we investeren in zorgtechnologie. Die helpt om met hetzelfde aantal mensen meer cliënten te ondersteunen.