MEEKIJKEN

Wat vinden andere organisaties van onze zorg?

Eens in de twee jaar vraagt Odion aan collega’s van buitenaf om mee te kijken met wat we doen. En wat zijn vinden van ons jaarverslag. Hun kritische vragen houden ons scherp. Normaal gesproken bezoekt zo’n groep mensen (de visitatiecommissie) een paar locaties. Dat ging nu niet vanwege corona. Daarom hielden we een online bijeenkomst.

26 april 2021

aanwezig

aanwezig namens Odion

Arne Theunissen / manager Zorg Katrijn Prins / medewerker Kwaliteit

dit vindt de commissie

• Mooi jaarverslag! Maar er mogen volgende keer meer cliënten en niet-blanke mensen in.
  • Fijn dat er ook een eenvoudige versie van het jaarverslag is. De commissie adviseert om deze volgend jaar samen met ervaringsdeskundigen te maken. Dan wordt het voor meer mensen nog begrijpelijker.
  • Odion werkt veel samen met andere organisaties. Dat zie je jammer genoeg niet zo goed terug in het jaarverslag.
  • Maak meer gebruik van de ervaringsdeskundigen! Dan kun je nog beter aansluiten op wensen en behoeften van cliënten.

het Odionkompas

Hoe communiceert Odion met cliënten over het kompas?

Het kompas is vooral bedoeld als richtlijn voor medewerkers. Als het goed is, merken cliënten het effect van het kompas in onze zorg en begeleiding.

Meedoen

Leviaan betaalt steeds meer ervaringsdeskundigen voor hun werk. Gaat Odion dat ook doen?

Het past wel bij Odion. We vinden het daarom een goed idee. We gaan dit idee uitwerken.

Odionmethodiek

Hoe ervaren begeleiders de Odionmethodiek?

Ze zijn er blij mee. Het helpt ze in hun dagelijkse werk. Hebben ervaringsdeskundigen meegedacht over de methodiek?

Nee, nog niet. Wel hun coaches. Binnenkort willen we de ervaringsdeskundigen zelf laten meekijken.

Vitaliteit

Wie bepaalt uiteindelijk wat gezond is voor de cliënt?

Dat bepaalt de cliënt zelf, met ondersteuning van de begeleider. Onze vitaliteitscoach zet alleen op een rijtje waar je uit kunt kiezen.

‘Als het goed is, merken cliënten het effect van het kompas in onze zorg en begeleiding’