reflectie

ANNEMARIE VAN DALEN

‘Zoeken naar wat goed is’

De coronacrisis had veel invloed op Odion in 2020. Bestuurder Annemarie van Dalen vindt dat Odion er goed mee is omgegaan.

wikken en wegen

‘De coronacrisis riep veel vragen op. Blijft de dagbesteding open of gaan we sluiten? Mondkapjes in het Service Bureau of niet? Gaan we voor veiligheid of welzijn? Soms was het lastig om een goed antwoord te vinden. Ook bij Odion hebben veel mensen een verschillende mening. En je wilt een keuze maken waar iedereen achter staat. Het was dus soms wikken en wegen.’

doorbreken

‘Door de crisis zagen we dat er soms meer kan dan we denken. We bedachten mooie nieuwe oplossingen voor problemen. Ook merkten we dat regeltjes ineens minder belangrijk leken. Bijvoorbeeld regeltjes over geld voor onze zorg. Dat willen we graag zo houden.’